Участници: Малина Янк, Михаил Вучков, Борис Костадинов Модераторка: Владия Михайлова
Съвременното изкуство днес е повлияно от произтичащи от драг културата практики и феномени, като това се опитахме да покажем и в български контекст с изложбата ни в галерия “Структура”. България не само че не е изолирана от света в този смисъл, но и има адекватни примери, които да предложи за взаимовръзката между изкуство и драг. Какво обаче е значението на тази връзка? Каква тежест и важност има проебличането за самите художници? А за общността на самите кралици и крале, които са вдъхновители за тези художествени практики? Какви са важните теми и проблеми, идващи от драг културата, които стоят днес пред съвременното изкуство? В тази дискусия ще потърсим отговори на тези въпроси, за да създадем контекст и разбиране за взаимовръзката между двата феномена, които имат нужда от своето обяснение за широката публика.
Малина Янк - една от най-колоритните български Кралици през последните години. Познато лице от клубната сцена, но истинска популярност получава след спечелването на първото издание на Бенедикшън Драг Рейс през 2019, където освен с ефектна визия, изненадва и с рап изпълнение на живо. Забелязана от парти лейбъл “Волт”, последват множество участия на много и различни сцени, дори такива, които не са изцяло част от куиър общността. Приемана еуфорично където и да се появи, последователите и в Инстаграм се увеличават постоянно, а често публикациите и биват отразявани подобаващо от световни страници за драг изкуство. Едно от последните международни признания е публикуването на нейна снимка във френското куир издание Garcon Мagazine.
Михаил Вучков започва кариерата си в областта на медиите през 1998 г., като водещ в телевизия “ММ”. В последствие преминава през различни позиции, като: режисьор, продуцент, сценарист и програмен директор на медията. През 2007 г. година завършва магистратура “Медийни науки” в New School University в Ню Йорк. След завръщането си в България работи, като редактор, кастинг директор и изпълнителен продуцент за Chouchkov Brothers, Old School Productions, Constantin Entertainment, BTV и Нова Телевизия. През 2010 г. година сменя телевизионната индустрия с киноиндустрията. От тогава до сега работи като PR и маркетинг стратег, като е отговорен за маркетинг стратегията и рекламната кампания на различни международни и български филми, като: “Кецове”, “Чужденеца”, “Сбогом Мамо”, “Подслон”, “Стоичков”, “Здрач: Зазоряване”, “Тримата Мускетари”, “Непобедимите”, “Benzin/Бензин”, “12А”, “Lilly The Little Fish/Лили рибката”, “No Оne/ Никой”, “Valerian and the City of a Thousand Planets”, “Yatagan/Ятаган”, “Bad Girl/Лошо момиче”, “Action/ Екшън”.
Борис Костадинов е коратор и изкуствовед – живее и работи в международен контекст между Берлин, Виена и София. Директор е на SCOPE BLN, Берлин. Проектите му са в областта на съвременното изкуство – инсталация, фотография, видео и филм, мултимедия, живопис, скулптура, публично изкуство, концептуален дизайн, архитектура, звукови и мултидисциплинарни форми. В тях той изследва взаимодействието на изкуството с политически и геополитически реалности, икономика, социални процеси и теории: икономика на изкуството, изкуството като социален или активистки жест, изкуството като политическа платформа, проблеми на изкуството на пола. Втората линия на неговата работа е изкуство и технология. Тези проекти се определят от художествените практики, които определят връзките между елитарна наука, предсказания за бъдещето и социално съзнание.
Владия Михайлова е кураторка и културоложка. От 2007 г. тя е част от екипа на Софийска градска художествена галерия като кураторка в галерия „Васка Емануилова”, където работи с програмите за съвременно изкуство и с музейния архив на галерията. Интересува се от културна история, съвременно изкуство, социалния, политически и образователен аспекти на институциите за изкуство. Михайлова е сътрудничила като кураторка на проекти на художници за публичното пространство, на самоинституционализиращи се платформи, образователни инициативи и др., сред които дългосрочни проекти с широк обществен отзвук като „Проект 0” на Кирил Кузманов (2010 – 2014) за пространството на Капана в Пловдив, 0gms Галерия в чекмедже на Иван Мудов (2010 – 2013); инициаторка и кураторка е на продължаващия проект „90-те. Началото на мита” (2015 -) за популярната култура на прехода в България. През 2015 г. курира изданието на София куиър форум с надслов „Сладък съюз”. През 2017 г. тя е кураторка на юбилейната програма на фондация „Отворени изкуства” като част от фестивала НОЩ/Пловдив, както и на мащабната изложба, представяща млади автори в Софийска градска художествена галерия – „Разместване на пластовете. Младо изкуство в музея”. През 2019 г. е артистична директорка и кураторка на основната програма на фестивала НОЩ/Пловдив с мотото “Общо място”, както и на финалната изложба “София утре”, представяща дългогодишния проект “Визия за София”. Сред последните й проекти е специално създаденият за България проект на художничката Катержина Шеда “Място до прозореца” (2020).